Digitalt barnboksbibliotek för många språk

Skärmavbild 2014-01-27 kl. 22.07.41Idag hittade jag något som gjorde att jag spetsade mina digitala öron – ett internationellt digitalt barnboksbibliotek. International Children’s Digital Library. Här hittade jag böcker på engelska, spanska, japanska, farsi, persiska och många andra språk. Jag vet att det är ett ständigt problem att hitta litteratur för modersmålsundervisning och för elever i mottagarklass och här finns det plötsligt mängder med böcker i e-format.

”The mission … is to support the world’s children in becoming effective members of the global community – who exhibit tolerance and respect for diverse cultures, languages and ideas — by making the best in children’s literature available online free of charge”

Internation Children's Digital Library

Kommentera

