Symbaloo webmix – lagrum för skola och utbildning

Jag har samlat länkar till lagrum som styr verksamheten inom skola och utbildning. De finns både här under fliken ”lagar och regler”, men också som en webmix i symbaloo.

Symbaloo är en nättjänst för att samla länkar och har ett trevligt och lättöverskådlig grafisk form som jag tycker är bättre än det mesta jag sett hittills på nätet. Jag kan samla mina länkar och genvägar och dessutom samla dem i flikar som jag sen kan dela med andra eller behålla privat. Jag kan dela med bara några få utvalda eller med hela världen. Det som passar mig bäst. Och jag behöver inte dela alla mina flikar utan kan välja ut en, som jag gör här. Dessutom är jag oberoende av dator och webläsare när jag använder symbaloo. Jag tappar inte mina bokmärken om jag får problem med min dator eller byter den. (Klicka på bilden här under för att komma till webmixen ”juridik och e-lärande”)

Skärmavbild 2013-08-29 kl. 15.49.52

Kommentera

